Als organisatie wilt u lezers niet alleen informeren, maar ook tot actie bewegen. Denk aan het aanvragen van informatie, het inschrijven op een nieuwsbrief, het downloaden van een catalogus of het kopen van een product.
Hoe trekt u de aandacht van bezoekers? Hoe verleidt u ze tot gewenst klikgedrag? In de cursus komt een aantal verkoopgerichte technieken aan bod, waarmee u leert inspelen op het online leesgedrag. De deelnemers oefenen met tekstmodellen en beïnvloedingsprincipes uit de marketing.
Bij voorkeur werken we met eigen teksten en cases uit de organisatie als studiemateriaal. Lees ook werkwijze Poorttaal.
Breng uw conversiedoelen dichterbij met nudging, krachtige CTA’s en wervende updates en snippets. Overtuig uw bezoekers, bied content die tot actie beweegt.
Onderwerpen cursus Conversiegericht schrijven
- Wat is conversie?
- Doelen formuleren en meetbaar maken
- Online leesgedrag, gevolgen voor contentontwerp
- Aantrekkelijk en overtuigend formuleren
- Tekstopbouw: AIDA en 4 P’s
- Conversie-stimuli: USP’s, user benefits, call-to-actions (CTA’s)
- Beïnvloedingsprincipes van Cialdini
- Conversie en vindbaarheid
- Inzet meerdere online kanalen
Lees ook: 5 tips conversiegericht schrijven
Wat levert de cursus op?
De deelnemer boekt de volgende resultaten:
- U bent bekend met online leesgedrag
- U kunt aantrekkelijk en wervend formuleren
- U bent bekend met verkoopgerichte teksthulp (AIDA, 4 P’s, CTA’s)
- U bent bekend met de beïnvloedingsprincipes en kunt deze toepassen
- U kunt converterende teksten schrijven voor de zoekmachine
- U kunt interactiegericht schrijven op sociale media
- U hebt inzicht in hoe u de boodschap kunt versterken met beeld
Voor wie?
Online redacteuren, communicatie- en marketingmedewerkers, tekstschrijvers, die hun lezers willen activeren en aanzetten tot conversies op online kanalen.
Meer informatie
Voor meer informatie over de cursus, neem vrijblijvend contact op,
bel 024 – 322 02 95 of mail naar info@poorttaal.nl.