Contentstrategie

Welke content zet u in, op welke kanalen? Hoe bereikt u doelgroepen, met welke typen content? Met een contentstrategie krijgt u grip op te nemen stappen en maakt u doelen meetbaar.

Een goede contentstrategie sluit aan op de online doelen van de organisatie. Vaak zijn die doelen geformuleerd in een online strategie. Een contentstrategie is een uitwerking hoe de doelen te bereiken. Ze geeft antwoorden op de volgende vragen:

  • Welke content en contenttypen zetten we in?
  • Welke kanalen en middelen gebruiken we?
  • Hoe meten we te behalen doelen?
  • Hoe regelen we het contentbeheer?

Een goed uitgewerkte contentstrategie is een onmisbaar instrument in het dagelijkse werkproces van iedereen die bij contentcreatie betrokken is. Ze geeft overzicht en houvast bij het plannen, creëren, publiceren en evalueren van content.

Onderwerpen cursus Contentstrategie

  • Online strategie: doelen, doelgroepen, boodschap
  • De contentaudit: van nulmeting tot concrete doelen
  • Doelgroepen op de kaart: vaststellen van customer journeys
  • Kanaalkeuze
  • Contenttypen
  • Formuleren van KPI’s
  • Ontwerp van online kanalen
  • Evaluatiemethoden, zoals contentaudit, Google Analytics
  • Contentbeheer: contentkalender, matrix, statuut, stijlgids, briefing

Voor wie?

Online redacteuren, contentspecialisten, communicatieadvieurs die een strategische rol vervullen bij het toewijzen van relevante content aan verschillende kanalen.

Meer informatie

Voor meer informatie over de cursus, neem vrijblijvend contact op,
bel 024 – 322 02 95 of mail naar info@poorttaal.nl.

 

Incompanytraining

Duur: 2 dagdelen (indicatief)
Locatie: bij uw organisatie of extern
Datum: in overleg
Kosten: vraag vrijblijvend een offerte aan
Meer informatie? Bel of mail:
024 – 322 02 95, info@poorttaal.nl