Contentmarketing is de inzet van voor uw doelgroep relevante content, met de bedoeling om belangstellenden voor uw product of dienst tot conversie te bewegen. Hoe maakt u content die aantrekkelijk en overtuigend is? En hoe bereikt u mogelijk geïnteresseerden?
Om die vragen goed te kunnen beantwoorden, moet de organisatie weten welke boodschap ze wil vertellen. Wat is het verhaal van uw organisatie? In de cursus leert u content te maken die vindbaar en shareable is, die aansluit op de (latente) behoefte van geïnteresseerden. We kijken welke kanalen geschikt zijn om uw doelgroepen te bereiken en hoe u de verschillende kanalen optimaal benut. Met een contentstrategie maakt u de stappen naar uw doelen concreet en meetbaar.
Onderwerpen cursus Contentmarketing
- Wat is contentmarketing?
- Contentmarketing in de customer journey
- Creatie van aantrekkelijke, doelgroepgerichte content
- Content optimaliseren voor social media en SEO
- Inzet online kanalen: blogs, vlogs, social media, nieuwsbrieven
- Contentmarketing in de contentstrategie
- Maak contentmarketing meetbaar (KPI’s)
Wat levert de cursus op?
De deelnemer boekt de volgende resultaten:
- U kunt uw organisatiedoelen vertalen in een duidelijke boodschap
- U kunt aantrekkelijke en doelgroepgerichte content maken
- U kunt content maken die vindbaar en shareable is
- U weet welke online kanalen effectief zijn om uw organisatiedoelen te halen
- U weet hoe die kanalen kunt inzetten
- U kunt een contentstrategie opzetten om uw doelen meetbaar te maken
- U bent op de hoogte van de laatste trends in contentmarketing
Voor wie?
Webredacteuren, contentmanagers, communicatie- en marketingmedewerkers, die hun content willen optimaliseren en toespitsen op de informatiebehoefte van belangstellenden en klanten.
Meer informatie
Voor meer informatie over de cursus, neem vrijblijvend contact op,
bel 024 – 322 02 95 of mail naar info@poorttaal.nl.